Sider

onsdag den 7. juli 2010

Non- eller konfirmation?

Jeg skal nonfirmeres om 3dage. Hele dagen drejer sig om mig. Alle kommer for min skyld og alle gaverne er til mig, men hvad er formålet? Jeg havde en diskussion med min moster om det.
En nonformation er en erkendelse af livet - et liv uden Gud .
Det lyder på en måde som et tab, men hvad kan man tabe af noget, hvis eksistens aldrig har været tilstedeværende? Som forskudsgave fra en nær ven, fik jeg biblen i nonfirmationsgave. Jeg glæder mig faktisk til at læse den, så jeg ved, hvad jeg har takket nej til.
Jeg har altid levet et liv uden Gud og det vil jeg fortsætte med, for min tro ligger hos mennesket. Dér er ingen normer om "et rigtigt liv" og vi kan leve og spejle os i hinanden. Efter døden lever vi videre i hinanden som minder og som billeder. Som alt, der kan huskes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar